
EN
St. Nicholas Church - Vladica was first known as "The Church of Saint Nicholas of Prund." This place of worship originates between 1778-1787, built with the fervor and material help of Stoica dean with Priest Ilinca and their daughter Balasa , on Vladichii's estate in the hearth of the metropolitan bishopric, which in 1668 included "the place from the Cross of Lady Mircioaia on the right to the stone as the calci (the Rahovea path) and from there up under the hill in the mouth of the valley (round on Maria Boulevard from Gramot) and from there to the left beside the wells of Calici, near the lake under the hill to the Giurgiu road, "the perimeter of the" Gypsy Gypsy ", which stretched along Libertatii, Egalitatea, Emancipata, Chindia Street. St. Nicholas - Vladica was not great, but as it was, for a century and a half there was a place of worship for the inhabitants of the Vladichi slum, who also contributed with their material help in raising edifi Ciulei. In the early sec. the 19th century states that some merchants give their homes on the Calicilor bridge, from the tsigan and from the Metropolitan's estate, to the church of St. Nicholas. Among them are: Kir Stoian, in 1813, gives the church his houses on the Calici Bridge; Maria Stoica the carpenter, in 1820, and Stoian Sin Dumitru in 1839, also make their houses the church dwellers mentioned.
RO
Biserica Sfantul Nicolae - Vladica a fost cunoscuta intru inceput cu numele de "Biserica Sfantul Nicolae din Prund”. Acest locas de cult isi are originea intre anii 1778-1787, zidita cu ravna si ajutorul material al protopopului Stoica cu preoteasa Ilinca si fiica lor Balasa, pe mosia Vladichii din vatra mitropoliei, care pe la anul 1668 cuprindea "locul de la Crucea Doamnei Mircioaia pe dreapta pana la piatra de hotar drept calici (calea Rahovei) si de acolo in sus sub deal in gura Vaii (rotunde de pe bulevardul Maria din Gramot) iar de acolo la stanga pe langa putul Calicilor, pe langa lac sub deal pana in drumul Giurgiului”, perimetru in care se afla si "tigania Vladicii”, care se intindea pe strada Libertatii, Egalitatii, Emancipata, Chindia. Vechea Biserica Sfantul Nicolae - Vladica nu era mare, dar asa cum era, timp de un veac si jumatate a fost locas de inchinare pentru locuitorii din mahalaua Vladichii, care contribuisera si ei cu ajutorul lor material la ridicarea edificiului. In actele inceputului sec. al XIX-lea se precizeaza ca unii negustori daruiesc casele lor de pe podul Calicilor, din tiganie si de pe mosia Mitropoliei, bisericii Sf. Nicolae. Dintre acestia sunt: Kir Stoian, in 1813, daruieste bisericii casele sale de pe podul Calicilor; Maria lui Stoica dulgheru, la 1820, si Stoian Sin Dumitru in 1839, de asemenea fac casele lor danii bisericii amintite.