EST: Alt-Nursie ehk Vana-Nursi mõis on loodud 1688. Mõis on olnud maadeavastaja Ferdinand von Wrangelli üks lapsepõlve kodusid. Nimelt kuulus 18.-19.saj mõis tema ema Freymannide suguvõsale. Ferdinand veetis seal oma alghariduse aja koduõppel.
1860ndatel läks mõis von Herzbergide valdusse ning ehitati uhke peahoone. Alates 1892 kuni riigistamiseni oli mõis Oskar von Wahli omanduses. Peale riigistamist asus sees kool, kuni okupatsioonini oli mõis EW suurtükiväe ja nõukogude ajal raketibaasi kasutuses. Viimase tõttu hävis palju kõrvalhooneid ja asemele ehitati uusi ehitisi.
ENG: Alt-Nursie or Old Nursi manor was established in 1688. The manor has been one of the childhood homes of explorer Ferdinand von Wrangell. The manor belonged to his mother´s Freymann family from the 18th to the 19th century. In the 1860s the manor became the property of the von Herzbergs and a magnificent main building was built. From 1982 until its nationalization, the manor was owned by Oskar von Wahl. After nationalization, the school was located here, until the EW was occupied by the artillery base and the missile base during the Soviet time.