Truhla kapitána Pigga Letterbox Hybrid

Hidden : 5/15/2020

Size: Size:   large (large)

Truhla kapitána Pigga

Z deníku kapitána Pigga

3. VII. 1956

Za bouřlivé noci jsem se svou posádkou ztroskotal na pustém ostrově. Ráno jsem se probral z bezvědomí a zjistil jsem, že tři muži z mé posádky zahynuli při roztříštění našeho korábu o skálu. Naštěstí jsem ve vraku lodi našel to, co jsme včera ukořistili na jedné lodi. Byl to poklad. V tu chvíli mi došlo, že mám obrovskou šanci získat poklad jen sám pro sebe. Popadl jsem truhlu a zamířil s ní na jeden ze zdejších kopců. Tam jsem poklad položil.
   Pak jsem běžel zpátky k vraku lodi, kde jsem vzal lano ze stožárů a několik kovových nástrojů a vrátil se k pokladu. Na vrcholu kopce jsem si vyhlédl strom, který se odlišoval od ostatních a poklad na něj zavěsil tak, aby byl chráněný jak před krutým mořským počasím, tak i před očima nepohodlných zvědavců. Do kůry stromu jsem si vyryl znamení.
   Začal jsem se bát pomsty přeživších členů své posádky. Proto jsem si našel jeskyni, která mi poskytovala bezpečný úkryt. Sem jsem přenesl z vraku lodě vše, co by mi mohlo být užitečné. Z provázku, polena a kusu ostrého kamene jsem si vyrobil nůž a sekeru. Pomocí nich jsem z blízkého banánovníku získal sladké plody, které mi alespoň trochu zahnaly hlad. Pak jsem se vydal na prohlídku okolí, abych si našel vhodný materiál na výrobu lůžka. Pokácel jsem několik stromů a získal tak základ postele. Na ten jsem položil velké listy banánovníku. Jako přikrývka mi posloužily zbytky plachet. Protože už byl večer a já byl vyčerpaný, usnul jsem a spal jako zabitý až do rána.
   Ráno jsem si řekl, že bych si mohl vyrobit loď. Dřeva jsem měl dost, tak jsem se hned pustil do práce. Za pár hodin jsem měl jednoduchou loď i s pádlem hotovou. Rozhodl jsem se, že se pokusím doplout někam do civilizace. Naložil jsem všechny své věci a loď odtáhl na břeh moře. V tu chvíli po mně začaly létat šípy. Otočil jsem se a spatřil zbývajících pět členů své posádky. Pochopil jsem, že chtějí získat můj poklad. Já se ale nechtěl vzdát. Rychle jsem odrazil od břehu a pádloval co nejrychleji pryč. Byl jsem skálopevně rozhodnutý, že se pro poklad jednou vrátím. Ani nevím, jak dlouho jsem pádloval, až se zčistajasna na obzoru objevila loď. Naštěstí si mne její posádka všimla, a tak jsem o hodinu později už plul na její palubě směrem k domovskému přístavu. O zbylých trosečnících na ostrově jsem se nikomu z pochopitelných důvodů nezmínil. Domů jsem se šťastně vrátil dne 11. 7. 1956.

Svinenský vrch

Svinenský vrch je na starších mapách uváděn s kótou 969 metrů nad mořem, na moderních mapách s výškou 970 metrů. Nachází se na Šumavě v katastru obce (spíše osady) Svinná na Šumavě severně cca 1,5 km od osady Keply a 3 km východně od Javorné. Různé zdroje jej uvádějí jako významný vrchol Svatoborské hornatiny, též Velhartické hornatiny v Šumavském podhůří. Osobně jej považuji již za součást té pravé Šumavy. Tvoří jej vlastně dva vrcholy - ten nižší je jen o 4 metry nižší a nachází se severo-severovýchodním směrem.
Zajímavostí je, že ač je osada Svinná (německy Swinnen) psána s dvěma "n", Svinenský vrch je uváděn na všech mapách jen s jedním. Triangulační bod není na nejvyšším místě. Nejvyšší bod je o cca 20 metrů jinde.

Razítko

Ke keši:

Vaším jednoduchým úkolem bude nalézt vrcholovou triangulační tyč na Svinenském vrchu. Viz foto. Odtud se rozhlédněte a nalezněte zde jediný vzrostlý strom svého druhu v okolí 50 metrů. Strom je samozřejmě označen datem 3.VII. 1956.

V době koronavirové pandemie v květnu 2020 jsem byl na své oblíbené chatě na Šumavě a jen tak bezmyšlenkovitě jsem začal tvořit bedýnku. Nakonec z toho vzešla velká keš. Pak už k realizaci a nalezení vhodného místa bylo otázkou pár dnů. Mám svou mysterku - O pasáčkovi a zlaté sviňce, na kterou vás srdečně zvu, je odtud kousek a earthku, kterou mám ale trochu dále - až v Egyptě. Chtěl jsem udělat konečně i tradičku, ale k vrcholové kešce se prostě hodí razítko. Takže z toho nakonec vypadl letterbox hybrid. Keška obsahuje razítko, originální, ne nějaké razítko se zvířátkem. Prosím tedy neodnášet. Při zacházení s keší prosím dbejte osobní bezpečnosti i bezpečnosti svých dětí!
Nápad na listing keše jsem nechal zcela v režii svých dětí. Mám tři. Zvítěžil ten synův (prostřední), kterému je v době vzniku této keše 9 let. Finální provedení keše vymyslela dcera (7 let).

To the cache:

Your simple task will be to find the top triangulation rod on Svinenský vrch hill. See picture above. From here, look around and find the only mature tree of its kind in the vicinity of 50 meters. The tree is marked with the date 3.VII. 1956. Please be careful when releasing! Do not stand directly under the cache. Use a longer stick to release or return (there are plenty of them around).

Cev hibyaraí qáirwgr cebfíz cbmbe! Arfghwgr ceízb cbq xrší. Cbhžvwgr qryší xynprx x hibyaraí pv anieápraí (wr wvpu gh xbyrz qbfg).