
LT: Kazitiškio Šv. vyskupo Stanislovo bažnyčia stovi Kazitiškio kaime, Ignalinos r., šalia kelio 102 Vilnius-Švenčionys-Zarasai, 11 km į šiaurę nuo Ignalinos.
Bažnyčia neogotikinė, bazilikinė, dvibokštė, su žemesne apside. Vidus 3 navų. Šventoriaus tvora metalinė.
Kazitiškio dvaro savininkai Belikavičiai 1745 m. pastatė medinę bažnyčią ir pakvietė vienuolius unitus. Vienuolynas ir bažnyčia 1834 m. uždaryti, įrengta stačiatikių cerkvė. Žemaičių vyskupas Motiejus Valančius paragino Salako kleboną pastatyti Kazitiškyje koplyčią. Ji pastatyta 1860-1862 m., 1864 m. Rusijos valdžios uždaryta.
1905 m. į Kazitiškį paskirtas kunigas Jonas Rimkūnas iš senosios bažnyčios pastatė kleboniją. Viename jos gale įrengė altorių ir pradėjo laikyti pamaldas. 1906–1908 m. pastatyta dabartinė mūrinė bažnyčia. Ją 1909 m. konsekravo Žemaičių vyskupas Gasparas Cirtautas. 1920 m. bažnyčia atsidūrė Lenkijos okupuotoje teritorijoje. 1925 m. įkurta parapija. 1934 m. suburtam lietuvių chorui okupacinė valdžia draudė repetuoti. Klebonas Vincas Bobinas (Kazitiškyje nuo 1928 m.) už lietuvišką veiklą nuteistas 5 m. kalėti. 1938 m. bažnyčia suremontuota.
2016 m. balandžio 5 d. degė ši bažnyčia. Apdegė altorius, aprūko sienos. Tai antras kartas, kai Ignalinos rajone per savaitę degė antra bažnyčia. Pirmąkart degė medinė Ceikinių Švč. Mergelės Marijos Vardo bažnyčia.
EN: Kazitiškis St. bishop Stanislovas church is located in Kazitiškis village, Ignalina district, near the road 102 Vilnius-Švenčionys-Zarasai, 11 km north of Ignalina.
The church is neo-gothic, basilica, two-tower, with a lower apse. Inside 3 naves. Cemetery fence metal.
The owners of Kazitiškis manor Belikavičiai in 1745 built a wooden church and invited the monks to the unites. Monastery and church in 1834 closed, equipped with an Orthodox church. Samogitian bishop Motiejus Valančius called the pastor of Salakas to build a chapel in Kazitiškis. It was built in 1860-1862 and 1864 Russian authorities closed.
1905 priest Jonas Rimkūnas appointed to Kazitiškis built a rectory from the old church. At one end of it he set up an altar and began to hold prayer. 1906–1908 the current brick church was built. It was established in 1909 consecrated by the Samogitian bishop Gasparas Cirtautas. 1920 the church found itself in the Polish-occupied territory. 1925 a parish was established. Pastor Vincas Bobinas (in Kazitiškis since 1928) was sentenced to 5 years in prison for lithuanian activities. 1938 the church was repaired.
In 2016 april 5 this church burned. Burned the altar, the walls became smoky. This is the second time that a second church has been burning in Ignalina district for a week. For the first time, the wooden Ceikiniai St. Church of the Name of the Virgin Mary burned.