This cache is placed to celebrate 110th anniversary of Nature Protection in Estonia. Joint with State Forest Management Centre geocaching as a game is introduced to wider public and interesting nature trails are promoted. Short game instructions are within the cache!
The mansion of Matsalu has been existent already in 1447. In documents the mansion has been mentioned first in 1560. The mansion has travelled through many hands, the most notable owner families have been Stackelberg, Uexküll and Hoyningen-Huene.
During soviet time this mansion was planned to be a centre for Matsalu nature protection area. Extensive repair works already started, sadly in Soviet style. But the repairs were never finished and the Centre was moved to Penijõe mansion, where it lies today.
Good luck with the cache.
------------------------------
LK 110 aardeseeria on rajatud Eesti looduskaitse 110. aastapäeva tähistamiseks koostöös RMK-ga tutvustamaks põnevaid loodusradasid ning geopeitust kui mängu. Lühikese mänguõpetuse leiad aardekarbist!
Mõisana on Matsalu olnud olemas ilmselt juba 1447. aastal. Dokumentaalselt on Matsalu mõisat esmakordselt mainitud 1560. aastal, mil see oli Läänemaa Lihula komtuurkonna majandusmõis. Mõis on käinud oma pika ja kireva ajaloo kestel korduvalt käest kätte, nimekaimad omanikud kuulusid Stackelbergide, Uexküllide ja Hoyningen-Huene suguvõsade esindajate hulka. Mõisa peahoonet vaadeldes võid aru saada, et algselt oli tegu kolme eraldi hoonega, mis 1867. aasta ümberehitustööde käigus ühendati. Peahoone keskosa all on lihtsad suurte kaarvõlvidega keldrid. Härrastemaja rajati 18. sajandi teisel poolel, kuid mõned osad võivad olla ka vanemad.
Nõukogude ajal plaaniti mõisasüdant kasutada Matsalu looduskaitseala keskusena. Selle tõttu alustati ulatuslike sisetöödega mõisas, kasutati ultramodernseid ja innovaatilisi ehitusmaterjale nagu betoon ja silikaattellis. Renoveerimistööd kunagi valmis ei saanud, ehitus jäi pooleli, sest lõpuks otsustati Matsalu looduskaitseala keskusena kasutusele võtta hoopis Penijõe mõis, kus keskus tänaseni tegutseb.
Tänasel päeval on mõis eraomanduses, omanikud kahjuks mõisa väga tihti külastama ei jõua. Ilusaid seiklusi mõisapargis. Võite vaadelda ka tiigikaldal olevat hallhaigru kolooniat.