De cache ligt in de voortuin van een woning in een woonwijk. Houd rekening met spelende kinderen en omwonenden bij het parkeren en zoeken van de cache. Zeker als je op een tijdstip komt dat anderen slapen.
Betreed geen voor- of achtertuinen, dat is voor het loggen van de cache niet nodig. Deze kan vanaf de weg gevonden, gepakt en gelogd worden.
Plaats de cache terug met het deksel naar onder om te voorkomen dat hij inregent.
Merlenhoven, de wijk.
De historie van Merlenhoven gaat terug tot omstreeks 1630 toen de Haarlemse koopman en grootgrondbezitter Jan Lubbertsz. Bus(ch) eigenaar was. Mogelijk is op dezelfde plaats al in de 18e eeuw een boerenbedrijf tot stand gekomen. De hoeve was lange tijd in eigendom was de bezitters van het tegenover Merlenhoven gelegen Bosbeek en is na 1873, in de tijd van jonkheer Van Merlen, veelal aangeduid als de ‘Van Merlenstal’. In 1979 is de oude boerderij afgebroken ten gevolge van de reconstructie van de Glipperdreef. De terreinen (weilanden) kregen een bestemming tot bouwgrond (Merlenhoven).
Merlenhoven ligt tussen het oude buurtschap de Glip (rond de Molen van Höcker) en Heemstede en wordt begrensd door de Van Merlenvaart, de Ringvaart en de Glipperdreef. Al vòòr de Tweede Wereldoorlog waren er plannen de weilanden tegenover Bosbeek voor woningbouw aan te wenden. Na een periode van ongeveer tien jaar intensieve voorbereiding ging op 9 september 1981 een lang gekoesterde wens van de gemeente Heemstede in vervulling en was het wethouder G.J.Willemse die de eerste schep zand te storten, die de basis vormde van het plan Merlenhoven. Begin maart 1983 viel de heer Willemse (inmiddels oud-wethouder) de eer te beurt officieel de sleutel uit te reiken aan één van de eerste bewoners van Merlenhoven I (= het zuidelijke deel). Dit complex, ontworpen door arcitect Cees Koster en gebouwd in opdracht van woningbouwvereniging De Haemstede omvat 120 eensgezinswoningen met vier kamers en 28 woningen voor alleenstaanden en tweepersoonshuishoudens. Nadien is Merlenhoven II (in het noordelijk deel tussen Glipperdreef en Van Merlenvaart) met woningen in de vrije sector en premiekoophuizen gerealiseerd. De eerste koopwoningen daarvan zijn eind 1984 opgeleverd.
Het initiatief van de zittende vrouwelijke gemeenteraadsleden om de gehele buurt naar vrouwen te vernoemen trok landelijke aandacht.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Bron / source: https://ilibrariana.wordpress.com/2012/01/05/de-vm-boerderij-en-het-land-van-van-schie-de-glip-merlenhoven/
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
The cache is located in the front yard of a house in a residential area. Take playing children and local residents into account when parking and searching for the cache. Especially when you come at a time others are sleeping.
Do not enter the front or back gardens, this is not necessary for logging the cache. It can be found, grabbed and logged from the road.
Place the cache back with the lid down to prevent it from raining in.
Merlenhoven, the area.
Merlenhoven's history dates back to around 1630 when the Haarlem merchant and large landowner Jan Lubbertsz. Bus (ch) was the owner. A farm may have been established on the same site in the 18th century. The farm was owned for a long time by the owners of Bosbeek on the opposite side of the road and after 1873, in the time of esquire Van Merlen, is often referred to as the "Van Merlenstal". The old farm was demolished in 1979 as a result of the reconstruction of the Glipperdreef. The terrains (meadows) were designated as building land (Merlenhoven).
Merlenhoven is located between the old hamlet of the Glip (around the Mill of Höcker) and Heemstede and is bordered by the Van Merlenvaart, the Ringvaart and the Glipperdreef. Even before the Second World War, there were plans to use the meadows opposite Bosbeek for housing. After a period of about ten years of intensive preparation, a long-cherished wish of the municipality of Heemstede was fulfilled on 9 September 1981 and it was Alderman G.J. Willemse who poured the first shovel of sand, which formed the basis of the Merlenhoven plan. At the beginning of March 1983, Mr Willemse (now a former alderman) was given the honor of officially handing out the key to one of the first residents of Merlenhoven I (= the southern part). This complex, designed by architect Cees Koster and built on behalf of the De Haemstede housing association, comprises 120 single-family homes with four rooms and 28 homes for singles and two-person households. Merlenhoven II (in the northern part between Glipperdreef and Van Merlenvaart) was subsequently built with private sector homes and premium wholesalers. The first owner-occupied homes were completed at the end of 1984.
The initiative of the incumbent female councilors to name the entire neighborhood after women drew national attention.