GORG DEL DIABLE

Sant Martí de Llémena té una urbanització disseminada que es diu Bosquerós. Aquest nom té origen en la llegenda que es conta en aquesta contrada en la qual un dimoni, enfadat amb la seva mare perquè aquesta preparava un malefici per a les bones gents que hi vivien, la va arrossegar des del puig de la Banya del Boc passant pel cim de la Barroca fins a una bassa d'aigua que s'havia format a la riera de la Llémena. Allà per on va passar el dimoni es diu que no hi va créixer res durant molt de temps d'aquí el cingles de pedra al voltant de la vall de Llémena i la bassa va passar a anomenar-se el gorg del diable.
Potser també d'aquí el color negre la gorga més gran i espectacular.
La gorga és profunda i molt gran. Ideal per banyistes de riu. No es pot fer ruta de senderisme riera avall, ja que no hi ha cap camí en aquest sentit. Ara bé, sí que es pot seguir riera amunt, i trobar basses menys profundes
AVIS
El Sender per arribar és curt des del pàrquing, però algun tram fa baixada amb pedres, aneu amb precaució. També hi ha un cartell indicatiu que es prohibeix el bany per precaució... ja tal.
CATXE
La cobertura de mòbil és nul·la, així que recomano descarregar les fotos Spoiler, ja que seran de gran ajuda.
Una vegada arribem al Gorg, anirem a la dreta en direccio al catxe.
Deixar el contenidor ben tapat i amagat, gràcies.
Sant Martí de Llémena tiene una urbanización diseminada que se llama Bosquerós. Este nombre tiene origen en la leyenda que se cuenta en esta comarca en la cual un demonio, enfadado con su madre porque esta preparaba, un maleficio para las buenas gentes que vivían, la arrastró desde el monte de le Banya del Boc pasando por la cumbre de la Barroca hasta una balsa de agua que se había formado a la riera de la Llémena. Alli por donde pasó el demonio se dice que no creció nada durante mucho de tiempo de aquí el riscos de piedra alrededor del valle de Llémena y la balsa pasó a denominarse la poza del diablo. Quizás también de aquí el color negro de la gorga más grande y espectacular. La gorga es profunda y muy grande. Ideal por bañistas de río. No se puede hacer ruta de senderismo riera abajo, puesto que no hay ningún camino en este sentido. Ahora bien, sí que se puede seguir riera arriba, y encontrar balsas menos profundas
AVISO
El sendero para llegar es corto desde el parking, pero algún tramo hace bajada con piedras, ir con precaución. También hay un cartel indicativo que se prohíbe el baño por precaución... ya tal.
CACHE
La cobertura de móvil es nula, así que recomiendo descargar las fotos Spoiler, puesto que serán de gran ayuda.
Dejar el contenedor muy tapado y escondido, gracias.
