LT: Trys Kryžiai – paminklas Vilniaus mieste, ant Kreivojo kalno (aukštis nuo papėdės 64-65 m ir 75-76 m virš Vilnelės lygio). Priklauso Vilniaus pilių valstybiniam kultūriniam rezervatui. Pastatytas pagal Antano Vivulskio projektą, paminklą sudaro sujungti trys balti gelžbetoniniai kryžiai.
Trijų Kryžių kalnas atmintinas tuo, kad čia kankinių mirtimi mirė septyni pranciškonai, kuriuos pagonys, didžiajam kunigaikščiui Algirdui nesant mieste, pririšo prie kryžių ir nuo šio kalno numetė upėn sakydami: „Plaukite sau su tuo stabu, kurį liepiate garbinti“. Nuo tada kalnas gavo Trijų Kryžių vardą, nes šiam įvykiui atminti buvo pastatyti trys kryžiai, kurie iki šiol vis atnaujinami.
Pirmojo pasaulinio karo metu Vilniaus šviesuomenės iniciatyva, Rusijos valdžiai draudžiant, paminklui surinkti pinigai. 1916 m. liepos – rugpjūčio mėnesiais padaryti klojiniai, išlietas paminklas ir atlikta jo apdaila. 1950 m. gegužės 30 d. sovietinės valdžios įsakymu paminklas susprogdintas. 1989 m. birželio 14 d. Lietuvos persitvarkymo sąjūdžio iniciatyva atstatytas (darbų vadovas Henrikas Kęstutis Šilgalis).
ENG: Three Crosses (Lithuanian: Trys kryžiai) is a prominent monument in Vilnius, Lithuania, on the Hill of Three Crosses (Lithuanian: Trijų Kryžių kalnas), also known as the Bald Hill (Lithuanian: Plikasis kalnas) or Crooked Hill (Kreivasis kalnas), in Kalnai Park. According to a legend, which finds its source in some historic events, seven Franciscan friars were beheaded on top of this hill. Wooden crosses have been sited in the location since the early 17th century, and they became a symbol of the city and an integral part of the city's skyline.
As the wood rotted, the crosses needed to be periodically replaced. In 1916, a concrete monument was designed by Polish–Lithuanian architect and sculptor Antoni Wiwulski or Antanas Vivulskis in Lithuanian. It was torn down in 1950 by order of the Soviet authorities. A new monument created by Stanislovas Kuzma after the design by Henrikas Šilgalis was erected in its place in 1989.