Cova del Muronell Traditional Cache

Hidden : 12/21/2008

El recorregut des del Coll d’Estenalles, és d’uns dos quilòmetres aproximadament.
Aquesta cova rep varis topònims: Cova del Muronell, Cova dels Lladres. Ara bé el nom pel que més se la coneix és Cova del Plana.

Es troba ben amagada en el camí que va  de la masia de la Mata al Pujol de la Mata.

Es curiosa la formació de la cavitat que forma la cova i l'apuntalament natural de l'entrada, i les magnífiques vistes que hi han des de la seva balconada.

El recorregut surt  del PK de la Falconera , carretera BV-1212 en el punt  N41º 40.548' E 001º 59.760' i on s'agafa un petit corriol en baixada fins al punt DES1 N41º 40. 682' E001º 59. 640'.  Aquí ens desviem a l'esquerra seguint el camí més marcat. Seguim aquest corriol, que va flanquejant fins arribar al punt DES2 N41º 40. 275 E 001º59. 419 on girem a la dreta,  en baixada, per anar a trobar el punt DES3 N41º 40. 406' E 001º 59. 198' que cap a l'esquerra ens durà en pocs metres a l'entrada de la Cova.

Molt recomanable és en el DES3 continuar el preciós camí que baixa carenant fins al catxé del Pujol de la Mata i tornar completant el recorregut circular d'uns 6.5Km fins  al catxé de la Falconera i al PK.