[ES]
El río Júcar fue bautizado por los moros como "el Devastador", dado que en su cuenca baja es un río muy irregular y presenta crecidas en otoño debido a las lluvias torrenciales. Las más fuertes fueron la riada de San Carlos en 1864, con 13.000 m3/s, la pantanada de Tous en 1982, con 16.000 m3/s, y la riada de noviembre de 1987, con 5.200 m3/s, todas referidas a Alzira.
Los desastres humanos aparejados a estos sucesos han hecho del Júcar un río muy temido por los vecinos de la Ribera. És por ello que se han construido en algunos tramos petriles o muros de protección de la población contra las grandes avenidas de agua.
Desde el caché podremos disfrutar de la vista de un meandro del río, y se trata de un bote de película de 35 mm. que solo contiene el registro, por lo que debereís llevar lápiz o boli para poder firmarlo.

[VA]
El riu Xúquer fou anomenat pels moros "el Devastador", donat que en la seua conca baixa és un riu molt irregular i presenta crescudes a la tardor a causa de les pluges torrencials. Les més fortes van ser la riuada de San Carles el 1864, amb 13.000 m3/s; la pantanada de Tous el 1982, amb 16.000 m3/s, i la riuada de novembre de 1987, amb 5.200 m3/s, totes referides a Alzira.
El desastres humans aparellats a aquest successos han fet del Xúquer un riu molt temut pels veïns de la Ribera. És per això que s'han construït en alguns trams petrils o murs de protecció de la població contra les grans revingudes d'aigua.
Des del catxé podrem gaudir de la vista d'un meandre del riu, i es tracta d'un pot de pel.lícula de 35 mm. que només conté el registre, de manera que haureu de portar llapis o boli per poder signar-lo.
