Kyststien Vrengen - Tenvik #3 Traditional Cache

Hidden : 4/27/2014

Ta med egen penn>

Flott kyststi mellom Vrengen og Tenvik på Nøtterøy. Turen går både i skogen og langs vannkanten. Du skal følge blåmerket kyststi hele veien, pass på da stien svinger brått noen steder. Stien er ikke avmerket på mitt kart.

Her må du enten gå tur/retur, evt. ha framkomstmiddel i begge endene. Hvis du ønsker kortere tur, kan du på returen ta til venstre ved #6, og følge veien til første kryss, ta til høyre der.

Parkering i Fuglevika, hvor du har fin utsikt mot Tjøme. Stien starter bratt opp lia. Du passerer Monstangen med informasjonsskilt om gravrøyser, hvor det også er en stor steinhaug av ukjent opprinnelse.

Ved #4 er du ved stiens høyeste punkt, med flott utsikt mot nordenden av Veierland, badeplassen på Søndre Tenvik og Håøya.

Stien snor seg fra Tokenes til Tenvik langs vannkanten. Før man snur og går tilbake samme vei, anbefaler jeg en ispause på Galleri Nesje litt opp i gata fra ferjeleie.

Uratre v ger aæe xnagra-qh fxny vxxr arq/unatvat va n gerr arne gur rqtr - Lbhe abg fhccbfrq qbja