Skip to content

Andalo magic cache 1 Traditional Cache

This cache has been archived.

Zeddicus_Zorander: [english text follows]
Ciao collega geocacher,

Il proprietario non ha effettuato alcuna manutenzione sulla cache da lunghissimo tempo, e non risulta essere da tempo un utente attivo.La cache viene archiviata.


Hi fellow geocacher,

The owner didn't take any maintenance action since long time and he/she is not an active user.The cache is archived.

Regards,
Zeddicus Zu'l Zorander | geocaching-italia.com
Groundspeak Volunteer Reviewer

More
Hidden : 6/29/2014
Difficulty:
2.5 out of 5
Terrain:
2.5 out of 5

Size: Size:   micro (micro)

Join now to view geocache location details. It's free!

Watch

How Geocaching Works

Please note Use of geocaching.com services is subject to the terms and conditions in our disclaimer.

Geocache Description:

Il lago che appare e scompare si trova nei pressi di Andalo.

The lake that appears and disappears is located near Andalo.


Situato tra la collina su cui sorge Andalo e le falde del Monte Gallino, il lago di Andalo è un piccolo lago di origine carsica. La sua forma è allungata da nord verso sud e ha una lunghezza media di 1450 m. La superficie del lago è fortemente variabile a seconda delle precipitazioni. Inoltre il lago non ha immissari ed emissari visibili; lo scambio acquatico avviene per via sotterranea. Il periodo in cui il livello dell’acqua è più elevato è nel periodo di disgelo tra aprile e giugno, come anche in autunno a causa delle precipitazioni autunnali. Per questa ragione anche la profondità massima del lago varia; in media è di 13 metri ma in realtà ci sono anche dei periodi in cui il lago non contiene l’acqua e in cui il lago è proprio inesistente, per non deludervi! L’unica specie ittica presente nel lago di Andalo è la sanguinerola che ricompare dopo i periodi di secca, probabilmente sfruttando le vie sotterranee. Attorno al lago si trova una stradina di mattonicini, dove si può passeggiare oppure andare in bici. Inoltre un anello per lo sci di fondo circonda il lago, lungo il quale negli ultimi anni si è svolta la famosa gara “24 ore”. Grazie al sistema di illuminazione, in inverno è possibile praticare lo sci di fondo fino alle ore 21.

Located between the hill on which it stands Andalo and the slopes of Mount Gallino, Lake Andalo is a small karstic lake. Its shape is elongated from north to south and has an average length of 1450 m. The surface of the lake is highly variable depending on rainfall. In addition, the lake has no visible inlets and outfalls; the exchange takes place by underground water. The period in which the water level is higher than it is in the period of thaw between April and June, as well as in the fall because of the rainfall in autumn. For this reason also the maximum depth of the lake varies; average is 13 meters, but in reality there are also times when the lake does not contain water and when the lake is just non-existent, not to disappoint you! The only fish species present in the lake of Andalo is the minnow which reappeared after periods of dry, probably taking advantage of the underground ways. Around the lake there is a small street mattonicini, where you can walk or ride a bike. In addition, a ring for cross-country skiing around the lake, along which in recent years has made ​​the famous race "24 hours." Thanks to the lighting system, in winter you can enjoy cross-country skiing up to 21 hours.

Additional Hints (No hints available.)