Skip to content

Vulcanica Roccia e Spiaggia/Volcanic Rock & Beach EarthCache

Hidden : 7/15/2016
Difficulty:
1.5 out of 5
Terrain:
1.5 out of 5

Size: Size:   other (other)

Join now to view geocache location details. It's free!

Watch

How Geocaching Works

Please note Use of geocaching.com services is subject to the terms and conditions in our disclaimer.

Geocache Description:


 

Italiano / English

 


ITALIANO TRANSLATION

Tradotto da Google. Fateci sapere se è possibile migliorare questa traduzione. Grazie!

Residenti Stromboli mostrano rispetto al vulcano per il suo potere nominando è " Iddu " o " Lui "

Benvenuti all’isola di Stromboli, nel Mar Tirreno, che è situata soltanto una piccola distanza alnord di Sicilia. Lo Stromboli è un vulcano continuamente attivo per due mille anni, e produce eruzioni che sono relativamente regolari: queste sono brevi o fievoli ma, di tanto in tanto, piuttosto gravi. Le sue esplosioni variano da cento a duecento metri in altezza, e producono frammenti di lava che variano in grandezza come cenere o come blocchi di pietra. Si può vedere i flussi incandescenti da alcuni posti sulla piccola isola, e anche dal mare circondante, chehanno dato a Stromboli il soprannome “il Faro del Mar Mediterraneo.”

Le coordinate vi porterà solo a sinistra del molo dei traghetti come ci si avvicina l'isola. Non prendere via campioni dalla spiaggia. Portate via solamente le memorie. Per favore, sempre guardate i vostri figli quando sono vicini all’acqua!

Domande

1. Alle coordinate distaccati, spiegare che cosa ha causato la transizione che si vede nelle particelle spiaggia.

2. Osservare la dimensione media della maggior parte delle particelle spiaggia a bordo dell'acqua . Confronto a un comune ogni elemento giorno.

3. Riassumendo le vostre osservazioni in questa posizione, che risposta qui sotto spiega come si è formata questa spiaggia vulcanica di basalto:
- Il processo di erosione roccia vulcanica
o
- Che esplode incontro di lava con acqua di mare calda formando vetro vulcanico (vedi testo)

4. Trova un altro colore roccia sulla spiaggia diverso dal colore predominante.
a) Descrivere come la trama è diversa
b) Perché è il colore diverso?

5. Quale tipo di colata lavica ha creato questa spiaggia?

Coloro che inviano risposte riceveranno un bonus.

Fotografie: foto di voi nell’area sono sempre piacevoli a vedere, ed aumentano l’interesse della pagina del geocaching. Per favore, pensare ad aggiungere alcune delle vostre foto.

Un punto preferito: Se vi piace questo cache, considerate di dargli un punto preferito affinché altre persone sapranno che l’esperienza vi ha piacuto. Grazie mille per aver visitato il sito; speriamo che vi siate goduti.

ROCCE IGNEE

= Rocce formate dal raffreddamento e l'indurimento del magma (roccia liquido caldo ) che provengono dal ' mantello ' uno strato sotto la superficie solida della terra su cui viviamo.

Rocce nella terra , in profondità all'interno del mantello, sono sotto un continuo cambiamento di alta pressione e temperature elevate causando loro di sciogliersi. Altri sono in uno stato semi -liquido . roccia liquido fuso viene chiamato magma. Magma è in realtà una miscela di basalto e gas . Quando il magma è esposta sulla superficie della terra si chiama lava o roccia fusa . Igneous in latino significa formata fuoco.

Quando magma si raffredda in cristalli di roccia solida nella roccia si formano . Ci sono diversi tipi di roccia ignea seconda del tasso di roccia solida era raffreddata , dove si raffredda e le differenze nelle composizioni chimiche.

Le rocce ignee sono creato 2 modi:

1) Roccia ignea intrusiva : forme quando la roccia si raffredda lentamente, mentre ancora sotto la superficie della terra. Visivamente ha grandi macchie cristallo minerale a grana grossa di diversi colori.

2) Extrusive Roccia ignea : viene creato quando il magma liquido (forzato fuori della terra attraverso i vulcani ) solidifica e raffredda molto rapidamente sulla superficie della terra , perché è esposto ad aria o ad acqua . Il processo di raffreddamento rapido non dà abbastanza tempo per cristalli crescono molto grande . Questa roccia è quindi costituito da granuli molto fini e cristalli.

Trame di Roccia ignea (6 quelli principali)

Aphanitic: estrusive ( formato sulla superficie ) / raffreddamento rapido / i grani sono troppo piccole per essere viste ad occhio nudo . Esempi di pietra e rocce aphanitic opachi sono: felsite (di colore chiaro e grana fine) e basalto (di colore scuro e grana fine)
Vetroso (vetro vulcanico): estrusivo (formato sulla superficie) / vicino raffreddamento istantaneo / no o molto pochi cristalli in tempo a formare durante la solidificazione di lava. Esempio: ossidiana (argento grigio scuro al nero, lucido)
Pegmatitici: intrusivo (formata sotto la superficie) / rocce che è in cristalli crescono a grandi dimensioni che vanno da 2,5 cm a pochi metri
Phaneritic: intrusivo (formata sotto la superficie) / raffreddamento lento / i grani sono abbastanza grandi per essere visto ad occhio nudo. Esempio: granito, gabbro, diorite
Porphyritic: avere una miscela di grandi cristalli di grana fra una massa di fondo grana più fine . Inizialmente lento raffreddamento nel profondo, cresce grandi cristalli e il raffreddamento finale (ad una profondità o come erutta da un vulcano) è rapidamente. E 'possibile la massa di fondo ha una qualità aphanitic. Esempio: Il basalto è una roccia porphyrite aphanitic; granito è una roccia prophyritic Phaneritic
Piroclastico (frammenti di fuoco): effusive (formata sulla superficie) / di lava si solidifica quasi istantaneamente durante l'eruzione di un vulcano. Di tanto in tanto, piccoli fori formano quando bolle di gas sono intrappolati e si espandono (o l'acqua è intrappolato) durante questo processo creando una texture gelido. Esempi: pomice (vescicolare texture ruvida), scorie (ceneri)

CARATTERISTICHE DEL BASALTO

Basalto magma formata a temperature elevate (circa 1,200ºC) è una miscela di silice, magnesio e ferro. La roccia è pesante e scuro. La maggior parte dei minerali vulcanici non sono molto stabili e si decompone rapidamente, denominato composizionale immaturi considerando sabbie maturi sono costituiti da quarzo e altri minerali che sono resistenti agli agenti atmosferici.

Durante il processo di solidificazione, la lava può assumere una varietà di forme e colori. Il colore di lava dipende dalla temperatura del flusso e la composizione chimica e le impurità che sono roccia liquida. I colori possono includere nero, marrone di colore rosso a causa di ossido di ferro (ruggine), grigio, marrone, nastro metallico, rosa e verde.

TRE FORME LAVA flusso principale (leggere attentamente)

Non tutti i vulcani eruttano lo stesso. Alcuni possono gettare il magma violentemente, mentre altri possono fuoriuscire fuori più dolcemente, come versare il flusso di fuoco lentamente da una tazza.

1) Pahoehoe (pa - hoy - hoy) è una parola hawaiana che significa "liscio , lava ininterrotta". Pahoehoe la lava esce liscia fuori. Muoversi come un grande foglio di questo flusso può formare grandi aree che ricordano lisce parcheggi piatto o una pentola di brownies con aree sconnesse lisce. Gli ampi flussi possono creare tutti i tipi di forme bizzarre chiamati scultura lavica con spesso una superficie ropey o rugosa. Scherzi a parte, questo lavica si presenta come una grande ininterrotta parcheggio piatta!

2) A'A (ah ah) è una parola hawaiana che significa " pietra lavica grezza ". Può anche essere tradotto significa "bruciare" o "fiammata". Un a'a di lava flusso forme individuali rocce frammentate di diverse dimensioni sparse lungo il terreno. queste rocce a volte frastagliate grezzi sono fatte di blocchi rotti chiamati clinker. Nel corso del tempo l' erosione di queste rocce si smussare i bordi e macinare più piccoli.

3) forme di lava cuscino sott'acqua quando la lava espulso entra in acqua. forze di pressione dell'acqua contro l'eruzione espansione formano tutte le dimensioni di rocce a forma gonfi dall'aspetto cuscino-come che raffreddano molto velocemente. Questa roccia è molto fragile. Scherzi a parte, questo si presenta come la lava cuscini a grandezza naturale e grumi!

VULCANICA IN VETRO

Eruzioni di magma proiettile può comportare la questione è stata raffreddata istantaneamente sia in aria gelida o quando lave caldo tocca l'acqua di mare. Questa quasi immediato raffreddamento rapido impedisce la cristallizzazione e viene creato il vetro. Fatto interessante:

”Vetro vulcanico è instabile e tende a cambiare spontaneamente ( devetrifica ) dal vetroso allo stato cristallino in periodi di tempo che sono relativamente breve per gli standard geologici ; il materiale assume un aspetto pietroso per la presenza di aggregati cristallini minuziosamente . Geologicamente antichi vetri sono quindi molto rari, e rocce più vetrose sono di età Paleogene o più giovani ( meno di 65,5 milioni di anni) . Ci sono buone ragioni per credere che le rocce vetrose erano abbondanti in antico tempo geologico , ma quasi tutti questi da allora devetrificato . Devetrificazione inizia comunemente lungo crepe nel vetro o in giro per grandi cristalli e può diffondersi verso l'esterno fino a quando alla fine l' intera massa è stato convertito in cristalli fini di quarzo , tridimite , e feldspato alcalino.” ~ Citazione per gentile concessione di Encyclopaedia Britannica, Inc., copyright 2016; usato con permesso.

SPIAGGE

Spiagge di sabbia si formano per il costante martellamento di onde e vento azione sia erosione del terreno e / o rocce in mare aperto, un processo che può richiedere migliaia di anni. Rocce e minerali in cima a una montagna si accumulano le linee costiere quando vengono erosi e sono effettuati verso il basso per aree di spiaggia dai fiumi. Il colore dei grani indica il materiale originale. L'erosione e l'uso delle rocce, cereali e minerali frammentano i detriti in varie dimensioni: le rocce a ciottoli di ghiaia per la sabbia. Le particelle si depositano alla fine e compatta. Spiagge con sassi e / o corso di sabbia sono giovani. spiagge più vecchi sono fatte di sabbia fine.

USI DI BASALTO

Basalto viene utilizzato per una varietà di scopi. È comunemente usato nella costruzione di una base su strada, calcestruzzo lavato, e pavimentazione in asfalto di aggregazione. Il basalto è utilizzato anche in statue, per piastrelle, la costruzione di impiallacciatura e per rendere l'isolamento in lana di roccia.



ENGLISH TRANSLATION

Stromboli residents show respect to the volcano for his power by naming it “Iddu” or “He”

Welcome to Stromboli Island in the Tyrrhenian Sea just north of Sicily. Mt. Stromboli is an continuously active volcano (for the past 2,000 years) producing fairly regular short, mild to moderate eruptions ranging up to a few hundred meters in height resulting in lava fragment sizes from ash to stone blocks. The incandescent flows can be seen from various spots on the small island as well as from the surrounding sea resulting in Stromboli’s nickname: Lighthouse of the Mediterranean.

The coordinates will take you just to the left of the ferry dock as you approach the island. Do Not Remove samples from the beach ~ take away memories only. Please watch children near the water at all times!

Questions

1. At the posted coordinates, explain what caused the transition you see in the beach particles.

2. Observe the average size of the majority of the beach particles at the water’s edge. Compare it to an common every day item.

3. To summarize your observations at this location (after reading the geocache page), which answer below describes how this basalt volcanic beach was formed:

- the process of eroding volcanic rock
OR
- exploding hot lava meeting sea water forming volcanic glass (see text)

4. Find another rock colour on the beach other than the predominate colour.
a) Describe how the texture is different?
b) Why is the colour different?

5. Which type of lava flow created this beach? (see text)

Those who send answers will receive a bonus.

Photos: Photos of you in the area are always nice to see and add to the interest of the geocache page. Please consider adding some of your own.
Favorite: If you like this Earthcache, please consider giving it a favorite point so others will know you enjoyed the experience. Thanks a bunch for visiting ~ hope you had fun.

IGNEOUS ROCKS
= rocks formed from the cooling and hardening of magma (hot liquid rock) that come from the ‘mantle’ one layer beneath the solid surface of the earth we live on.

Rocks in the earth, deep inside the mantle, are under a constant change of high pressure and high temperatures causing them to melt. Others are in a semi-liquid state. Melted liquid rock is called magma. Magma is actually a mixture of basalt rock and gases. When magma is exposed on the surface of the earth it is called lava or molten rock. Igneous in Latin means fire-formed.

When magma cools into solid rock crystals in the rock are formed. There are different kinds of igneous rock depending on the rate the solid rock had cooled, where it cooled, and the differences in the chemical compositions.

Igneous rocks are created 2 ways:

1) Intrusive Igneous Rock: forms when the rock cools slowly while still under the surface of the earth. Visually it has large coarse-grained mineral crystal specks of different colours.
2) Extrusive Igneous Rock: is created when liquid magma (forced up out of the earth through volcanoes) solidifies and cools very quickly on the surface of the earth because it is exposed to air or water. The rapid cooling process does not give enough time for crystals to grow very large. This rock is therefore made of very fine grains and crystals.

Textures of Igneous Rock (6 main ones)

Aphanitic: extrusive (formed on the surface) / fast cooling / grains are too small to be seen with the unaided eye. Examples of stony and dull aphanitic rocks are: felsite (light colored and fine grained) and basalt (dark colored and fine grained)
Glassy (volcanic glass): extrusive (formed on the surface) / near instant cooling / no or very few crystals have time to form during solidification of lava. Example: obsidian (dark silver gray to black, shiny)
Pegmatitic: intrusive (formed under the surface) / rocks who’s crystals grow to large sizes ranging from 2.5 cm to a few meters
Phaneritic: intrusive (formed below the surface) / slow cooling / grains are large enough to be seen with the unaided eye. Example: granite, gabbro, diorite
Porphyritic: having a mixture of large grained crystals amongst a finer grain groundmass. Initially slow cooling deep down, grows large crystals and the final cooling (at a shallower depth or as it erupts from a volcano) is rapidly. It is possible the groundmass has an aphanitic quality. Example: Basalt is an aphanitic porphyrite rock; granite is a phaneritic prophyritic rock
Pyroclastic (fire fragments): extrusive (formed on the surface) / lava solidifies almost instantly during the eruption of a volcano. Occasionally, tiny holes form when gas bubbles are trapped and expand (or water is trapped) during this process creating a frosty texture. Examples: pumice (vesicular rough textured), scoria (cinders)

BASALT CHARACTERISTICS

Basalt magma formed at high temperatures (around 1,200ºC) is a mixture of silica, magnesium and iron. The rock is heavy and dark. Most volcanic minerals are not very stable and decompose rapidly, named compositionally immature whereas mature sands are composed of quartz and other minerals that are resistant to weathering.

During the solidifying process, lava can take on a variety of shapes and colors. The color of lava depends on the temperature of the flow as well as the chemical composition and any impurities that are in the liquid rock. Colors can include black, brown to red color due to iron oxide (rust), gray, tan, metallic sliver, pink, and green.

THREE MAIN LAVA FLOW FORMS (read carefully)

Not all volcanoes erupt the same. Some can throw the magma up violently while others can leak it out more gently, like pouring the fiery flow slowly from a cup.

1) Pahoehoe (pa-hoy-hoy) is a Hawaiian word meaning "smooth, unbroken lava”. Pahoehoe lava comes out smooth. Moving as ‘one large sheet’ this flow can form ‘large areas’ that resemble smooth flat parking lots or a pan of brownies with smooth bumpy areas. The wide flows can create all kinds of bizarre shapes called lava sculpture with often a ropey or wrinkly surface. Seriously, this lava looks like one very large flat unbroken parking lot!

2) A’a (ah ah) is a Hawaiian word meaning "stony rough lava”. It can also be translated to mean "burn" or “blaze”. An a’a lava flow forms individual fragmented rocks of different sizes scattered along the ground. These rough sometimes-jagged rocks are made of broken blocks called clinkers. Over time the eroding of these rocks will smooth their edges and grind them smaller.

3) Pillow lava forms underwater when the expelled lava enters the water. Water pressure forces against the expanding eruption form all sizes of ‘puffy-looking pillow-like shaped rocks’ that cool very quickly. This rock is very fragile. Seriously, this lava looks like life-size pillows and lumps!

VOLCANIC GLASS

Projectile eruptions of magma may result in the matter being cooled instantly in either frigid air or when hot lave touches seawater. This near immediate rapid cooling prevents crystallization and glass is created. Interesting fact:

“Volcanic glass is unstable and tends to change spontaneously (devitrify) from the glassy to the crystalline state in periods of time that are relatively short by geologic standards; the material takes on a stony appearance due to the presence of minutely crystalline aggregates. Geologically ancient glasses are therefore very rare, and most glassy rocks are of Paleogene age or younger (less than 65.5 million years old). There is good reason to believe that glassy rocks were abundant in ancient geologic time, but nearly all of these have since devitrified. Devitrification commonly begins along cracks in the glass or around large crystals and may spread outward until eventually the entire mass has been converted to fine crystals of quartz, tridymite, and alkali feldspar.” ~ Quote by courtesy of Encyclopaedia Britannica, Inc., copyright 2016; used with permission.

BEACHES

Sandy beaches are formed by the constant pounding of wave and wind action either eroding the land and/or rocks offshore, a process that can take thousands of years. Rocks and minerals atop a mountain build up coastal lines when they are eroded and are carried down to beach areas by rivers. The color of the grains indicates its original material. Erosion and the wearing of the rocks, grains and minerals fragment the debris into various sizes: rocks to pebbles to gravel to sand. The particles eventually settle and compact. Beaches with pebbles and/or course sand are young. Older beaches are made of fine sand.

USES OF BASALT

Basalt is used for a wide variety of purposes. It is commonly used in construction for a road base, concrete aggregate, and asphalt pavement aggregate. Basalt is also used in statues, for floor tiles, building veneer and to make stone wool insulation.

 

 

 

 

 

 

CedarNCo have earned (GSA) Geological Society of America's
highest earthcache level:


Platimum Earthcache Level is awarded by Geo Society .org for visiting and logging 20 or more EarthCaches in 5 or more states/provinces/countries and have created 3 or more EarthCaches.

 

 

Garnet Discovery Award is awarded by
Geo Society .org for visiting and logging
250 or more EarthCaches.

 

space space space space space space space space

Please Keep the Earth Clean


CITO Logo, 150

 

 

 

 

Additional Hints (Decrypt)

Decryption Key

A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M
-------------------------
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z

(letter above equals below, and vice versa)