Mörbylångaleden E1:#1 Traditional Cache

Toa Norik: #This cache has been archived by a Swedish reviewer#

Hej helensfamily!

För ett tag informerade vi dig om att allt inte verkade stå rätt till med din cache och bad dig då ta reda på hur det stod till, samt åtgärda eventuella problem. Då det inte syns några tecken på att du gjort det, kommer jag nu att arkivera din cache.

Jag ber dig plocka in ev. rester av din cache så att de inte ligger kvar och skräpar ner.

Hälsningar
Toa Norik, reviewer

Besök gärna Sveriges avdelning i Geocachings officiella wiki , där du hittar information för dig som cacheägare.

Hidden : 9/1/2018

Mörbylånga kommuns vandrings- och cykelleder Ett av de bästa sätten att uppleva södra Ölands natur är att vandra eller cykla i det. Totalt finns det över 130 km vandringsleder som hjälper dig att hitta och uppleva de unika miljöer som ligger till grund för södra Ölands utnämning till världsarv.

Etapp 1. Ölands Turistbyrå - Station Linné, Skogsby Avstånd: 18 km

Gå några hundra meter västerut mot Kalmar sund och följ cykelleden under Ölandsbron och korsa därefter Saxnäsvägen. Fortsätt Djurparksvägen till den tar slut, vik av mot söder och passera under Ölandsbroleden. Efter ca 1600 meter, viker vandringsleden in på Gärdesvägen och går österut mot Björnhovda. Vid korsningen, gå ca 200 meter mot söder, fram till den större huvudleden och fortsätt på denna 100 meter österut, mot plantskolan. Korsa vägen, gå in på traktorvägen. Följ väg 136 ca 200 meter norrut, innan du svänger in på Arontorpsvägen. Följ därefter Sagovägen till sitt slut, fortsätt på stigen som försvinner in mellan enbuskarna, strax övergår denna i en traktorväg. Vid korsningen, vik av mot sydost och du är framme i den lilla byn Kåtorp. Följ den asfalterade vägen ca 600 meter mot väster, vik av på en mindre väg söderut, passera några hus och vidare på traktorvägen förbi en stor lada. Leden fortsätter på en grusväg genom den lummiga Mittlandskogen, efter 2,6 km (från ladan), ligger byn Lenstad som är den sista utposten innan Stora alvaret tar vid.