Skip to Content

<

Geocaching mit dem Förster

A cache by Wanderverband Send Message to Owner Message this owner
Hidden : Tuesday, 14 May 2019
Difficulty:
1 out of 5
Terrain:
3 out of 5

Size: Size: other (other)

Join now to view geocache location details. It's free!

Watch

How Geocaching Works

Please note Use of geocaching.com services is subject to the terms and conditions in our disclaimer.

Geocache Description:

14 May 2019, 17:00 - 18:30

Geocaching im Wald = umweltverträglich?

Die Antwort ist ganz klar: Ja, wenn es richtig gemacht wird!

Auf einer kleinen Tour werden wir uns an praktischen Beispielen anschauen, auf was es dabei ankommt. Mit dabei sein wird auch ein regionaler Förster (HessenForst), der erzählen wird, was es aus seiner Sicht zu beachten gibt.

Und da ein guter Geocacher jedesmal CiTo praktiziert, werden wir natürlich unterwegs auch noch den Müll, den wir finden mitnehmen. Wir kümmern uns um Müllsäcke und deren Entsorgung.

Also, packt die Wanderschuhe und die CGA ein und kommt vorbei. Wir freuen uns auf Neu-Cacher und alte Hasen!

Für die ersten, die sich anmelden, wird es auch noch eine kleine Überraschung geben!
Und da das ganze am 4. "Tag des Wanderns" (den der Deutsche Wanderverband ausgerufen hat) stattfindet, wird es auch dazu ein paar Give-Aways geben.

Eventuell wird es für die, die wollen, danach noch die Möglichkeit geben, einzukehren und den Tag bei einem Getränk oder was zu essen ausklingen zu lassen. Wir halten Euch per Announcement auf dem Laufenden...

Additional Hints (No hints available.)



 

Find...

47 Logged Visits

Write note 5     Will Attend 22     Attended 18     Publish Listing 1     Announcement 1     

View Logbook | View the Image Gallery of 2 images

**Warning! Spoilers may be included in the descriptions or links.

Current Time:
Last Updated:
Rendered From:Unknown
Coordinates are in the WGS84 datum

Return to the Top of the Page

Reviewer notes

Use this space to describe your geocache location, container, and how it's hidden to your reviewer. If you've made changes, tell the reviewer what changes you made. The more they know, the easier it is for them to publish your geocache. This note will not be visible to the public when your geocache is published.