Pramen Bílé Ostravice Letterbox Hybrid

Hidden : 10/18/2019

Bílá Ostravice pramení v nejjižnější části Moravskoslezských Beskyd v nadmořské výšce kolem 750 m jihozápadně od osady Hlavatá při severovýchodním úpatí hory Vysoká (podle kilometráže vodohospodářské mapy jsou východněji položené potůčky, stékající ze severních svahů Čartáku, považovány za pouhé přítoky, i když jsou mnohdy o stovky metrů delší než oficiální tok Bílé Ostravice). Vysokou zasahuje hlavní evropské rozvodí Odra-Dunaj; něco přes kilometr jihozápadním směrem od pramenů Bílé Ostravice tak začíná svůj běh na opačnou stranu Rožnovská Bečva.

Celý následující tok Bílé Ostravice pak směřuje horským údolím zhruba k severovýchodu přes osady Hlavatá, Mezivodí a obec Bílá. Po necelých deseti kilometrech se potok mezi Bílou a Starými Hamry slévá s Černou Ostravicí, čímž vzniká řeka Ostravice.

B-l-Ostravice

Cedulka u pramene

Ke keši

Úvodní souřadnice jsou na parkovišti. Vyjděte z něj směrem na Bumbálku a Bílou (do kopce). Na jeho konci je asfaltová lesní cesta, která vede vpravo od hlavní cesty. Vydejte se po ní. Nejezděte sem autem, je zde zákaz vjezdu motorových vozidel a stejně se po ní až k prameni nedostanete! Nejprve vpravo minete dvojitou odbočku nezpevněných cest, které vedou vpravo, pak projdete nad potůčkem. Po několika metrech projdete nad dalším potůčkem a minete 2 lesní cesty – jedna vede vlevo a druhá vpravo. Z levé cesty vede žlutá turistická značka. Je to asi 400 m od parkoviště. Po ní půjdete ještě kousek po asfaltce a po několika metrech odbočí vlevo z této asfaltky do lesa. V pravotočivé zatáčce již mimo asfaltku uvidíte malý chodníček, který vede vlevo. Ten vás zavede až k Ostravici. Zde se vydáte cca 5 m nahoru podél toku a uvidíte tabulku pramen Ostravice (viz foto). Jste u cíle. Teď už jen hledat poblíž krabičku, případně použít nápovědu.

Přeji úspěšný lov. Celková délka trasy je asi 900 m.

UPOZORNĚNÍ

Razítko je součástí kešky! Neodnášej ho!

V žádném případě nedoporučuji chodit po hlavní silnici k toku Ostravice a pak jít rovnou proti toku, protože zde jezdí spousta aut, motorkářů a kamiónů a je to dost nebezpečné!