Líščí vrch Traditional Cache

Hidden : 1/1/2022

História vzniku názvu ale aj zaujímavých dejín vrchu je popísaná v keške Krompašské kúpele. Líščí vrch  je vyhľadávaným miestom turistiky a nenáročných piknikov mnohých Krompašanov,  v minulosti známy najmä jednou z pochodových trás Turistického prechodu Krompašskými vrchmi (predtým Turistický pochod Krompašskej vzbury). No málokto vie, kde je vrchol Líščieho vrchu. Táto keš k nemu dovedie.

Cesta začína od smerovníka pri orientačnej mape združenia Galmus vľavo od MÚ.

Modrá značka pokračuje vpravo cez most, dolinou smerom na „Čárdu“. Za vitálnym svetom odbočí vpravo lesnou cestou ponad paneláky, pri troch betónových krížoch prudko odbočí vľavo na úzky chodník vedúci bočným svahom až vyústi na  cestu  ktorá pokračuje na hrebeň Líščieho vrchu.

Pred vstupom do zalesnenej časti vidieť lyžiarske stredisko Plejsy.

Tu v blízkosti modrej značky je malé piknikové posedenie. Ďalej pokračujeme po lesnej ceste až po súradnice trasového bodu ( aj keď v smere od Krompách trochu zachádza ), kde odbočíme. V blízkosti  väčšieho senníka je vrchol ktorý nie je označený nijakou kótou. Pár stoviek metrov ďalej po ceste sa dostaneme k smerovníku Pod skalou, kde ústi modrá značka na cestu po ktorej sa môžme vrátiť príjemným chodníkom, alebo pokračovať ďalej smerom na Galmus.