Palas Street in 1973 - via Hans Oerlemans
[RO
] - Adventure Lab Cache Bonus - Pentru a afla coordonatele cutiei, va trebui să finalizați Adventure Lab-ul "Palace Street - Strada Palat", durează cam 15 minute, cu plecare de lângă Palatul Culturii. Instalează aplicația 'Adventure Lab' din Google Play/App Store, activează locația, selectează AL-ul și răspunde la 5 întrebări. Mai multe detalii aici.
[EN
] - Adventure Lab Cache Bonus - To find out the coordinates of the box, you will have to complete the "Palace Street - Strada Palat" Adventure Lab, it takes about 15 minutes, starting from the Palace of Culture. Install the application 'Adventure Lab' from Google Play/App Store.
[RO
] Strada Palat - pornește de la intersecția cu strada Anastasie Panu și pietonalul Ștefan cel Mare, ajungând până în Podu Roș, la intersecția cu strada Sf. Lazăr.
Pe vremuri, strada făcea legătura între Palatul Domnesc și Mahalaua Broșteni, fiind pomenită de unii călători străini încă din secolul al XVI-lea. Fiind aproape de reşedinţa domnească, majoritatea populației era formată din slujitori numiţi „gospod”, care lucrau la curte: grădinari, vizitii, pietrari, bucătari, pitari, tăietori de lemne.
Zona dinspre Podu Roș a fost schimbată radical după regularizarea cursului râului Bahlui în anii 1909-1912.
[EN
] Palat Street - starts from the intersection with Anastasie Panu Street and the Ștefan cel Mare pedestrian street to Podu Roș.
In the old days, this street connected the Royal Palace and Mahalaua Broșteni, being mentioned by some foreign travelers since the 16th century. Being close to the princely residence, the majority of the population consisted of servants called "gospod", who worked at the court: gardeners, visitors, stonemasons, cooks, stonemasons, woodcutters.
The area from Podu Roș was radically changed after the regularization of the course of the Bahlui river in between 1909-1912.
1. [RO] Statuia ecvestră a lui Ștefan cel Mare - este un monument de bronz închinat domnitorului moldovean Ștefan cel Mare (1457-1504), care a fost realizat de către sculptorul francez Emmanuel Frémiet și inaugurat în anul 1883.
Aici am publicat si un Cache Virtual unde aflați mai multe detalii despre monument.
- [EN] The equestrian statue of Stephen the Great - is a bronze monument dedicated to the Moldavian ruler Stephen the Great (1457-1504), which was created by the French sculptor Emmanuel Frémiet and inaugurated in 1883.
Here I have also published a Virtual Cache where you can find out more details about the monument.
2. [RO] Turnul de Strajă - Are o înălţime de 9 metri și datează de prin secolul XIX, probabil a fost folosit pentru observarea incendiilor din oraș.
Până la demolările din strada Palat din 1980, lângă turn era somptuoasa clădire a Gimnaziului Alexandru cel Bun, unde a funcționat și Tribunalul Iași în anii '50.
- [EN] The Watchtower - It is 9 meters high and dates from the 19th century, it was probably used for observing fires in the city.
Until the demolitions in Palat Street in years 1980, next to the tower was the sumptuous building of the Alexandru cel Bun Gymnasium, and where the Iași Court also functioned in the 1950s.

Alexandru cel Bun Gymnasium and the Watchtower
3. [RO] Biserica Sf. Andrei - Este o biserică ortodoxă construită pe locul alteia mai vechi datând din anul 1794. Terenul unde se află astăzi biserica era denumit atunci Fânăria Domnească și aici s-au așezat, începând cu secolul al XVIII-lea, slujitori ai Curții Domnești, slujbași și meșteșugari. Al doilea hram al bisericii se datorează prezenței în 1886 a icoanei făcătoare de minuni a Sfântului Mare Mucenic Mina. La sfințirea Bisericii în 1996 aici au fost aduse în pelerinaj moaștele Sfântului Apostol Andrei.
- [EN] St. Andrew's Church - It is an Orthodox church built on the site of another older one dating back to 1794. The second dedication of the church is due to the presence in 1886 of the miracle-working icon of the Holy Great Martyr Mina. At the consecration of the Church in 1996, the relics of St. Andrew the Apostle were brought here on pilgrimage.
4. [RO] Steagul din parcul Regina Maria din Podu Roș - a fost inaugurat în 2018 cu fonduri de la guvern pentru împlinirea a 100 de ani de la Unirea de la 1918. Drapelul are 6 metri lungime și 4 metri lățime și este arborat pe un catarg de 41 de metri pe un soclu de beton armat placat cu marmură. Întreaga investitie a depășit 85.000 de euro.
- [EN] The flag - in the Regina Maria park from Podu Ros was inaugurated in 2018 for the 100th anniversary of the Romanian Union from 1918. The flag is 6 meters long and 4 meters wide and is flown on a pole of 41 meters on a marble-clad reinforced concrete plinth. The entire investment exceeded 85,000 euros.
5. [RO] Biserica Lipovenească - este o biserică a creștinilor ortodocși de rit vechi (ruși staroveri) care a fost construită pe la 1830.
Lipovenii reprezentau un grup refugiat din Rusia unde erau considerați eretici și erau obligați să treacă la 'dreapta credinţă'. Domnitorii moldoveni i-au tolerat, Alexandru Mavrocordat le-a oferit dreptul de a-şi pastra confesiunea, fiindu-le însă interzisă atragerea altor creştini.
Biserica se remarcă prin turlele aurii realizate din tablă de inox bombardată cu ioni de titan. Biserica se afla pe celălalt mal al râului Bahlui, înainte de regularizarea albiei acestuia în 1910.
- [EN] Lipovenian Church - is a church of Orthodox Christians of the old rite (Russian Staroveri) which was built around 1830.
The Lipovians were a refugee group from Russia where they were considered heretics and were forced to convert to the right faith.
The church stands out for its golden spiers made of stainless steel bombarded with titanium ions. The church was on the other side of the Bahlui river, before the regularization of its bed in 1910.

Lipovenian Church in 1941

[RO
] Ai grijă să nu fii văzut! - ACDS - Adu ceva de scris.
[EN
] Extreme stealth required! - BYOP - Bring your own pen.