Prechod Broumovskych sten Letterbox Hybrid

Hidden : 9/14/2016

Tato keš typu letterbox Vás po krátkém výstupu z Božanova (Machova) na Machovský kříž provede hřebenem broumovských stěn a vyústí Na Honském sedle – Na pasách. V rámci tohoto přechodu ujdete cca 23 km. Výlet lze absolvovat pouze pěšky, v rámci jedno- až dvoudenní túry. Cestou je možné odlovit pár dalších keší různých typů, které jsou většinou umístěny v blízkém okolí turistické stezky.

Jak na keš?

Navigaci k odlovení této keše budete potřebovat až na samém závěru přechodu broumovských stěn, kdy Na honském sedle – Na pasách vypočítáte finální souřadnice. K tomuto výpočtu je zapotřebí projít Broumovské stěny a zjistit indicie. Indicie získáte z turistických rozcestníků které jsou umístěny na krásných místech v broumovských stěnách. Na těchto rozcestnících (hranatých cedulkách) je vždy v levém spodním rohu uveden letopočet. Po ciferaci tohoto letopočtu získáte na daném místě hledanou indicii.

Pro názornost:
Ciferace letopočtu 2003 => 2 + 0 + 0 + 3 = 5.
Ciferace letopočtu 1999 => 1 + 9 + 9 + 9 = 28 => 2 + 8 = 10 => 1 + 0 = 1.

Trasa přechodu broumovských stěn:

Přechod broumovských stěn začína na Machovském kříži, kam můžete vyjít z Božanova či Machova. Na Machovském kříži je zapotřebí zjistit (Indicii A). Z Machovského kříže pokračujte (po červené) na Pánův Kříž (Indicie B). Odtud se vydejte (po žluté) na Junáckou vyhlídku a poté zpět na Pánův Kříž. Z tohoto stanoviště se (po žluté) vydejte k Božanovskému Špičáku, vyhlídce u Božanovského Špičáku a k rozcestníku U Pánova kříže. Odtud po zelené k rozcestníku U Zeleného hájku (Indicie C) a dále po žluté na Korunu (Indicie D). Z Koruny zpět po žluté na rozcestí (Koruna Odb. Vyhl.) a dále po žluté ke Kamenné Bráně (Indicie E). Od kamenné brány k rozcestí (Kamenná Brána Odb. Vyhl.) a dále po žluté do Zaječí rokle (Indicie F). Cestou do Zaječí Rokle půjdete kolem studánky pod Velkou Kupou, kde je možné doplnit lahve vodou. Ze Zaječí Rokle pokračujte po žluté k rozcestníku Nad Slavným (Indicie G). Odtud se vydejte po červené na Slavenskou vyhlídku (Indicie H) a zase zpět k rozcestníku Nad Slavným. Od tohoto rozcestníku pokračujte po červené směrem na Hvězdu. Cestou narazíte na odbočku: Vyhlídka na Čertovu tchýni. Běžte se na tuto vyhlídku podívat, jelikož cestou půjdete kolem cedulky, která upozorňuje na Kamenné Hřiby (Indicie I). Po zhlédnutí čertovy tchýně se vraťte na rozcestí a pokračujte po červené (směr Hvězda). Zanedlouho dorazíte k rozcestníku U ovčína (Indicie J). Od tohoto rozcestníku se vydejte po žluté směrem k Ovčínu, od kterého je značený výhled do Broumovské kotliny.  Od Ovčína dále po žluté k rozcestníku Nad hájkovou roklí rozc. (Indicie K). Odtud pokračujte po červené (směr Hvězda) až k rozcestníku U pánovy věže – nad roklí (Indicie L) a dále po červené k rozcestníku U supího hnízda (Indicie M). Dále pokračujte po červené k rozcestníku Nad kovářovou roklí (Indicie N). Od tohoto rozcestníku pokračujte po červené ke Skalnímu divadlu a dále na Hvězdu Turistickou chatu (Indicie O). Z hvězdy se vydejte po modré na Honský špičák (Indicie P). Cestou narazíte na pár vyhlídek (jedna je pouze na vlastní nebezpečí). Z Honského špičáku  pokračujte po modré až na Honské sedlo – na pasách, kde získáte poslední Indicii Q.

Pokud jste na některém stanovišti nalezli letopočet 2020 či vyšší, můžete si být jisti, že původní cedulka byla vyměněna za novou. Proto s tímto letopočtem nepočítejte, ale dopočítejte si potřebnou indicii z níže uvedených vzorců. Pokud tato skutečnost nastane, budeme moc rádi, pokud nás o této změně budete informovat, abychom provedli příslušné úpravy.

Součet všech 17 indicii (A – Q ) = 64
A + B + C  = 15
D + E + F = 18
G + H + I  = 8
J + K + L =  9
M + N + O = 9
P + Q = 5

Finální souřadnice:

N (A+P) (D-E)° (B) (F+I) , (H-G) (C-J) (K+H)

E (K-L) (H-L) (M+N)° (H-O) (H) , (O+Q) (H-Q) (C)

Bonus pro prvního kačera:

Pro prvního nálezce je v keši uložena kartička s kódem pro aktivaci měsíčního PM na zkoušku zdarma. Na kartičce je uveden i postup, jak PM aktivovat

Bonus pro kačery:

Součástí této keše je samozřejmě razítko, které si kačer může otisknout do svého deníku. Dále jsou v keši umístěna tematická CWGčka, která budou postupně doplňována. Razítko je součástí keše, neodnášej ho prosím!

Dne 1.1.2020. byla provedena údržba listingu, kdy došlo ke změně vzorce pro výpočet finálních souřadnic keše. Více v logu ze dne 2.1.2020.